zondag 18 maart 2012

Birds of Paradise

Hoewel het patroon Civil War Bride Quilt heet, ben ik gevallen voor de naam van de originele quilt en dat zal dus ook de naam van mijn quilt worden: Birds of Paradise.

Inmiddels ben ik gestart met blok 1. De ondergrondstof is netjes voorbereid en de eerste vormpjes zijn omgeregen. Kijk, dit is een testje om te zien hoe mijn gekozen stofjes het doen op de ondergrondstof.


Dit voldoet aan mijn verwachtingen, dus vol goede moed verder met het omrijgen van de vormpjes. De eerste deeltjes zijn al op elkaar geappliceerd, zoals bij deze bloemen, waarna de overtollige stof aan de achterkant netjes is wegeknipt. De witte bloemen zijn gevoerd met effen witte katoen om doorschijnen te voorkomen.



De oranje rijgdraden blijven zitten totdat de vormen volledig op de ondergrond zijn geappliceerd. Ik kan bijna niet wachten tot alles vast zit en ik ze er uit mag peuteren. Het ziet er niet uit, al die grote plorrige steken, maar ze dienen een goed doel. De ronde vormen zijn nog niet overal even mooi rond, dus dat wordt nog corrigeren tijdens het appliceren.

Ik sta nog in dubio of ik eerst alle vormen op de ondergrondstof zal rijgen en dan pas ga appliceren of dat ik het stukje bij beetje doe. Misschien moet ik beide manieren maar eens proberen de komende blokken om te kijken wat mij het beste bevalt. Twee bloemen zijn inmiddels op de ondergrondstof geregen, dus ik zóu kunnen beginnen met appliceren...



Nu ik eenmaal bezig ben met het blok, valt het me niet meer op dat ik de blokken vergroot heb. Het wordt niet lomp, dus het is toch een goede keus geweest om de maat aan te passen!

Karin 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten