zondag 23 september 2012

In de herkansing


Mijn mystery shawl heeft het niet gered, ik heb hem uitgetrokken. Het werd gewoon niet wat ik er van verwacht had, het patroon viel me tegen en ook het garen kwam met dit patroon niet goed tot z’n recht.
Maar dan zit je met een halve bol kreukelgaren, dat zich vervolgens nooit meer zo mooi laat verwerken als de eerste keer. Dat moet je dus ‘ontkreuken’. Gelukkig is dat heel simpel. Wol keert namelijk altijd weer in z’n oorspronkelijke vorm terug als het nat wordt.



Dus maak je eerst weer een streng van je bol, vervolgens maak je het garen nat en dat hang je te drogen. Et voilà, dan is dit het resultaat:

Mooi he? Zo goed als nieuw. :) 

Meteen na het uittrekken zat ik weer in het pruttelstadium: wat zal ik nu van dit mooie garen gaan maken? Het is dit patroon geworden, een ontwerp van Shireen Nadir.

De kabel zag er ingewikkeld uit, zo een had ik nog nooit gemaakt. Gelukkig bleek het mee te vallen. Het patroon laat zich eenvoudig breien, er staan niet zo veel steken op de pen, dus het vordert ook nog eens redelijk snel.



Nog even een close-upje van het patroon.
 
 Karin

1 opmerking: