dinsdag 23 juli 2013

Productiewerk



Voor wie zich afvraagt wat het zootje hierboven is: dat zijn de genaaide stroken van de versneden nine-patch. Een paar uurtjes naaien levert toch een aardig stapeltje op en ik vond ze er wel decoratief bij liggen.

Ondanks de hitte heb ik de stroken zorgvuldig gestreken. Goed gestreken is half genaaid zei mijn moeder altijd en zo is het ook. De stroken lieten zich probleemloos spelden. Na het spelden kon het naaien van de blokken beginnen.


Het naaien gaat volgens de "vlaggetjesmethode". De blokken liggen gespeld klaar en gaan achter elkaar onder de naaimachine door. Het is wel een beetje productiewerk, maar ik vind het heerlijk om te doen.


De quilt bestaat uit 70 blokken. Het is inmiddels een jaar geleden dat ik de maat van de quilt uitgerekend heb, ik hoop dat ik het destijds goed heb gedaan. Mocht de maat nou toch tegen vallen straks, dan heb ik nog wel wat vierkantjes liggen voor wat extra blokken. Ik houd namelijk wel van royale quilts!

Karin

5 opmerkingen:

  1. Wat lijkt me dat een leuk werkje! Het ziet er heel mooi uit, al die verschillende tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een genot, zo'n stapel prachtige vierkantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooooooiii !!!! echt mijn kleurtjes ......:) veel plezier ermee :)dit gaat mooi worden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Purple Delight! Wat een zalige paarse update, dit gaat mooi worden! Veel plezier met vlaggetjes naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, dat paars! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen